Shivaji Nagar, Bhopal, Madhya Pradesh 462016 0755-2576839 , 0755-2576840 info@gpwbpl.org

लड़कियों, महिलाओं या किसी भी कर्मचारी को सुरक्षा और सुरक्षा बनाए रखने के लिए, शिकायतों के निवारण के लिए एक सेल गठित किया गया है। हमारी शिकायत निवारण प्रणाली (जीआरएस) सेल छात्रों और कर्मचारियों के प्रति रैगिंग, यौन दुर्व्यवहार, अकादमिक गलती इत्यादि जैसे किसी भी अनैतिक कदम को रद्द करने के लिए हर समय सतर्क रहती है। यदि छात्रों / कार्यकर्ता / कर्मचारियों को किसी भी उत्पीड़न का सामना करना पड़ता है, तो वे शिकायत कक्ष के लिए शिकायत कर सकते हैं (ऑनलाइन)। समिति के सदस्य मुद्दों को देखेंगे और सभी संभावित सबूत इकट्ठा करेंगे, और दोषी के खिलाफ आवश्यक कदम उठाएंगे। सेल का मुख्य उद्देश्य शिकायतों के रिकॉर्ड, बाद में किए गए कार्यों और शिकायतों का निपटान करना है।

जीआरएस सेल में

संगीता सोनी (सीनियर लेक्चरर, फैशन टेक्नोलॉजी)-प्रशासक और अन्य तीन समिति के सदस्य

1) श्री रजनीश के रणजन (व्याख्याता, सीएसई),

2) श्रीमती आकांक्षा गुप्ता (व्याख्याता, ईटी) और

3) श्रीमती कविता सुल्या (फैशन प्रौद्योगिकी)


In order to maintain safety and security to the girls and women, a cell has been constituted for redressal of grievances. Our women grievance cell stays alert all the time to prevent any sexual abuse towards the students and female workers. If the students face any harassment from the staff or workers, then they can complain at our women grievance cell. The members will look into the issues, gather the evidence, and take the necessary action against the guilty. We also focus on preventing this kind of harassment by using secret monitory services, which keep a keen eye on the entire campus.

HODs or Principal regularly attend to these problems.

In addition, there is a Complaint cum Redressal Committee, which resolves the grievances of the students on the campus.

This cell is meant for maintaining the records of grievances, actions taken thereon and settlement of grievances. The cell is headed by the Principal, consisting of administrative officer and six lady faculty members. The grievance box is placed in the girl’s waiting rooms where students have to drop their grievances, if any. The box is opened once in a month and checked. Any grievance found in it is scrutinized and necessary actions are immediately taken by the Cell. In case of emergency, the Principal calls a meeting and addresses the problems immediately. During the last two years the cell is is resolving the difficulties of the girl students ‘grievances. It was settled amicably.